Monday, February 20, 2012

Angan Tak Sudah

Assalamualaikum

Dulu masa zaman sekolah tengah hot cite katun Totally Spies, Ultraman Taro, Doremon n macam-macam lagi.  Masa tu kalau kau cuba bukak tv9 cari upin & ipin, harapan lah nak dapat.  Budak botak 2 orang tu pun tak lahir lagi.  Lepas tu kau jangan cuba-cuba terpacak tunggu Boboiboy setiap hari ahad kul 7 malam depan tv.  Silap haribulan pelopor Boboiboy pun tak habis sekolah lagi.

Dolu-dolu setiap hari sabtu ngan ahad sanggup bangun pagi walaupun tak sekolah.  Pukul 9 pagi dah start citer katun sampai ke tengah hari.  Tercongok depan tv tak ingat makan minum.  Paling aku ingat masa tu citer Spies Girl ngan Ultraman.  Memang asyikk..

Spies Girl nie cerita tentang 3 budak pempuan yang jadi spy untuk satu agensi.  Punya lah aku haruk dengan citer ni sampai berangan nak jadi salah satu spy tu.  Pergghh penangan.  Kalau dulu subjek Sejarah lah yang paling boring ya amat Nauzubillah! Cikgu pulak suka membebel tak tentu arah melalut sampai sejarah hidup dia bagai apekejadah...


So aku pun menggunakan peluang yang ada untuk berangan.  Konon-konon tengah duk belajar dapat satu panggilan melalui jam berteknologi hebat nak mampus yang memerlukan khidmat aku untuk menyelamatkan dunia daripada serangan manusia yang bodoh tak bertamadun.  


Terus mintak izin pada cikgu terpaksa keluar kelas untuk menyelamatkan dunia.  Dan dengan menggunakan jam berteknologi hebat nak mampus aku pun terbang ke tempat yang dah di set dalam jam tu tadi sambil satu kelas mulut terlopong tak ingat nak tutup mulut melihat kehebatan aku. Haahahahha giler bebal.  Patot sangat sejarah kau dapat B.  Agaknya kalau aku berangan jadi Parameswara duduk bawah pokok sambil bagi nama negeri Melaka mungkin sejarah aku akan dapat A+++++. Pffttt

Ni la totally spies tu.  Aku paling suka yang kiri sekali sebab dia paling ohsem n rambut dia cantik.. Sam namanya..



Yang jantan kepala botak tu Jerry.  Ketua deme bertiga nih

Sama jugak kalau aku tengok citer Otromen.  Dah semestinya aku otromen pink yang ntah hape ke namanya tu.  "Maaf cikgu, aku terpaksa keluar menyelamatkan dunia.  Ada raksasa ganas sedang menyerang Beranang! Nanti aku setelkan keje skolah ni kat umah okeh."  Dan satu kelas mulut ternganga komodo masuk tak sedar melihat aku terbang laju ke langit setaraf dengan kelajuan cahaya.  

Bodo ngat aih~



3 comments:

  1. Cehh.. Berangan jadi totally spices.. Nak jadi ultraman nak lawan raksasa gogon lah tu.. Hihi

    http://notadijari.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..raksasa gogon eh nama dia..x ingat daa..huhu

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete